سامانه مدیریت آموزش کارکنان سازمان ها و ادارات برای کارفرمایان و کارمندانی که جدای از مزایای شغلی و میزان درآمد مالی، به دنبال فراهم آوردن زمینه آموزش و رشد در حرفه شان هستند، مناسب است. گزارش اخیر لینکدین نشان می دهد که 94 درصد از کارمندان اگر دسترسی بیشتری به فرصت های آموزشی و یادگیری کارکنان داشته باشند، مدت بیشتری در یک شرکت ماندگار شده و به فعالیت می پردازند. اگرچه اهمیت یادگیری و آموزش کارکنان از دیرباز از مزایای یک فرصت شغلی محسوب می شده و مفهوم جدیدی محسوب نمی شود، اما روش و رویکردی که کسب وکارها آن را در پیش می گیرند در حال تغییر است. از برگزاری کنفرانس ها تا دوره های آموزشی، تاکتیک های بی شماری وجود دارد که شرکت ها معمولاً از آن ها برای پرورش استعدادهای کارکنان و خود استفاده می کنند. اما تعداد فزاینده ای از شرکت های پیشرو متوجه شده اند که ارائه چند فرصت یادگیری همیشه برای حرکت و نیل به اهداف تجاری کافی نیست. اگر اهداف شما هدایت رشد کسب و کار، ایجاد امکان توسعه تخصصی و حرفه ای و تجهیز کارکنان به مهارت هایی است که برای موفقیت در تخصصشان بدان نیازمند خواهند بود، پس مسئله آموزش برای شما بیش از یک مزیت بوده و سامانه مدیریت آموزش کارکنان سازمان ها و ادارات می تواند تغییر مثبت صد درصدی در سازمان شما به وجود آورد. بیایید نگاهی عمیق تر به مزایای کلیدی آموزش کارکنان بیندازیم و اینکه چگونه سازمان ها می توانند از آموزش به عنوان یک سرمایه گذاری استراتژیک که تأثیر اقتصادی و اجتماعی آن قابل مشاهده است، استفاده کنند.
آموزش کارمندان درب های پیشرفت و نوآوری را به روی شما می گشاید. این فرصت ها مزایای ملموسی را ارائه می دهند که از سطح شخصی تا سازمانی و در نهیات به سطح اجتماعی گسترش می یابد. در سطح سازمانی، آموزش کارکنان باعث افزایش تعداد افراد با استعداد در یک شرکت می شود. نتیجتا - هرچه افراد شما ماهرتر و تحصیل کرده تر باشند، کسب و کار شما از نظر درآمد و سودآوری بهتر عمل می کند.
داده ها حاکی از این است که در کشور ایالات متحده آمریکا که سطح بالایی از افراد با تحصیلات عالیه را به خود اختصاص داده است، تنها 67 درصد از دانش آموزان لاتینکس و 85 درصد از دانش آموزان سیاه پوست از دبیرستان فارغ التحصیل می شوند که عمدتاً به دلیل موانع سیستماتیک تاریخی است که دسترسی به منابع ضروری را برای این قشر از افراد محدود می کند. در مورد نیروی کار، سیاه پوستان، بومی ها و رنگین پوستان فرصت های پیشرفت شغلی را به دلیل فقدان تحصیلات یا عدم برخورداری از برخی صلاحیت ها از دست می دهند، که همین نیز منجر به رهبری غالب سفیدپوستان در کسب وکارهای شرکتی می شود. حال این داده ها را با کشور ایران مقایسه نمایید. تعداد فارغ التحصیلان از دانشگاه (که در رشته و تخصص خود فعالیت نمایند) چند درصد افراد را تشکیل می دهد؟ آیا تمام طبقات و اقشار جامعه دسترسی به دوره های آموزشی و دانشگاه را دارند؟ البته که خیر. آموزش کارمندان با فراهم کردن دسترسی این گروه ها به فرصت های یادگیری که ممکن است در صورت ارائه نشدن آن ها در محل کار، به کل دست نیافتنی بوده باشند، زمین بازی را برای جمعیتی که از خدمات ضعیف برخوردار هستند، هموار می کند. در سطح سازمانی، این به معنای پرورش استعدادهای متنوع برای نقش های مدیریت آینده و ایجاد یک محل کار فراگیرتر برای اعضای تیم است.
جدای از تأثیر مثبتی که سامانه مدیریت آموزش کارکنان سازمان ها و ادارات بر تنوع، برابری، مزایای اجتماعی دارد، اهداف اقتصادی شرکت ها نیز از طریق آموزش کارکنان قابل نیل است که شامل درآمدهای بالاتر، افزایش تحرک اجتماعی و نتایج سلامت روحی و روانی بهتر کارکنان است. و این مزایا فراتر از کارمندان بوده و تأثیر معنادار و مثبتی ایجاد می کنند که به فرزندان، دوستان، همسالان و جامعه نیز گسترش می یابد.
رقابت برای استخدام افراد واجد شرایطی که استعداد خوبی دارند، در بازار کار امروزی همچنان در حال افزایش است و این امر نیز بدیهی است که استعدادهای برتر، میل به رشد و آموزش دارند. همانطور که قبلاً ذکر شد، فرصت رشد یکی از مهمترین فاکتورها برای جویندگان کار در جهان مدرن در ارزیابی یک کارفرمای بالقوه است. با فراهم کردن دسترسی کارکنان خود به سامانه مدیریت آموزش کارکنان سازمان ها و ادارات، فرصت رشد و پیشرفت را برای کارمندان فراهم کرده و از پیشرفت مداوم آنها حمایت می کنید، با این کار علاوه بر پیشرفت همکاران خود، برند و شرکت خود را نیز ارتقا می دهید. یکی دیگر از سنگ بنای مهم استراتژی جذب و حفظ استعداد، همسو کردن ارزش های برند شرکت با اقدامات و تلاش های هدفمند است. افراد از کارفرمایان خود بیش از یک درآمد خوب انتظار دارند - آنها می خواهند بدانند که شرکتی که برای آن کار می کنند برای تلاش های آنها ارزش قائل است و از اهداف اجتماعی مورد توجه آنها حمایت می کند یا خیر؟ برای مثال، شرکتی که فرهنگ یادگیری را به عنوان بخشی از شرایط استخدامی خود ترویج می کند، باید با فرصت های یادگیری ملموس و برنامه آموزشی کارکنان که از این امر پشتیبانی می کند، حمایت نماید.
تغییر اجتناب ناپذیر است و اغلب خارج از کنترل شماست. با این حال، آنچه شرکت شما می تواند کنترل کند این است که چگونه به آماده سازی افراد و کسب و کار خود در یک محیط دائما در حال تغییر کمک کند. بخش مهمی از معادله چابکی کسب و کار، آموزش کارکنان است. به عنوان مثال، در پی تحول دیجیتال، بسیاری از شرکت ها مجبور شده اند تا برای آینده آماده شوند. وقتی روی آموزش کارمندان سرمایه گذاری می کنید، افراد خود را با مهارت های مورد تقاضا و جدید تجهیز می کنید که کسب وکار شما را مرتبط و رقابتی نگه می دارد. راه دیگر برای بالا بردن چابکی کسب و کار، ایجاد مسیرهای آموزشی بیشتر کارکنان در سازمان شما است.
توجه به این نکته مهم است که اگرچه یادگیری و آموزش دو امر مرتبط با یکدیگرند، اما این دو مترادف نبوده و تفاوت هایی اساسی دارند. آموزش ابتکاری زیبا و گسترده تر است که برای ارتقاء مهارت و ارتقای تخصص کارکنان طراحی شده است، در حالی که یادگیری تنها، ابزاری است که در زیر چتر آموزشی قرار می گیرد. آموزش کارمندان مفهومی است که به نیروی کار شما دسترسی به فرصت های یادگیری را ارائه می دهد که مهارت هایشان را توسعه، دانش آنها را افزایش و شغلشان را ارتقا می بخشد. همین نیز به رشد شخصی افراد کمک می کند و در عین حال از اهداف سازمانی حمایت می کند. آموزش می تواند شامل ابتکارات یادگیری بلند مدت و کوتاه مدت باشد، مانند تکمیل گواهینامه یا کسب مدرک. از سوی دیگر، آموزش معمولاً یک ابتکار کوتاه مدت است که بر توسعه یک مهارت یا مجموعه ای از مهارت ها متمرکز است. به عنوان مثال، کارمندی که یک دوره آنلاین را می گذراند تا نحوه استفاده از یک ابزار نرم افزاری جدید را بیاموزد.
بسته به نیازهای کارمندان و منابع در دسترس سازمان، افراد انتخاب می کنند که کدام نوع از برنامه های آموزشی را شرکت نمایند. رایج ترین انواع ابتکارات آموزشی عبارتند از:
در یک برنامه آموزشی می توانید، کارمندان جوانی که مسیر شغلی خاصی را دنبال می کنند با یکی از اعضای سطح بالای تیم همراه سازید تا راهنمایی ها و توصیه های خاصی را دریافت کنند که به آن ها کمک می کند تا فعالیت تخصصی خود را در شرکت پیش ببرند. این نوع آموزش انفرادی کارکنان مزایای توسعه مهارت ها را فراهم می آورد و به فرد اجازه می دهد تا روابط حرفه ای معناداری با همکاران خود ایجاد کند.
برنامه های صدور گواهینامه: برنامه های صدور گواهینامه پشتیبانی شده در محل کار، که در محل کار شما یا در سازمان دیگری انجام می شود، به کارمندان این امکان را می دهد تا از تغییرات صنعت عقب نمانند و مهارت های مرتبط با رشته خود را کسب کنند. برنامه های صدور گواهینامه به ویژه برای کارگران در زمینه هایی که به آموزش مستمر نیاز دارند، مانند پرستاری یا فناوری اطلاعات، مهم است.
آموزش یک مفهوم گسترده است که می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. از ورود به سیستم کار گرفته تا یادگیری تنوع، برابری و مشارکت، گزینه های بی شماری وجود دارد که می توانید به کارمندان ارائه دهید تا سریعاً آنها را در مورد موضوع یا فرآیندی خاص مرتبط با موقعیت خود در شرکت به روز کنید. برای زمینه های خاص، می توانید آموزش در حین کار را نیز بیازمایید که در طی ان کارکنان را در معرض موقعیت های دنیای واقعی قرار داده و آنها را برای نحوه برخورد با آنها آماده می کند.
برنامه های بازپرداخت شهریه: در برنامه بازپرداخت شهریه کارمند، کارفرما تمام یا بخشی از هزینه های آموزشی کارگر را بازپرداخت می کند. معمولاً به کارمندان جداولی ارائه می شود که یک چارچوب زمانی و انواع مختلف برنامه های تحصیلی واجد شرایط را مشخص می کند. این امر، به کارمندان اجازه می دهد در حین کار تمام وقت، مدارک یا گواهینامه های مرتبط با تخصص خود را نیز کسب کنند.
داده ها نشان می دهد که اگرچه شرکت ها سالانه بیش از 180 میلیارد دلار برای برنامه های آموزشی هزینه می کنند؛ اما، کمتر از 2 درصد از کارمندان از آنها استفاده می کنند. برای جلوگیری از این امر، موفق ترین سازمان ها، آموزش کارکنان را به عنوان یک سرمایه گذاری استراتژیک می بینند که قابل اندازه گیری بوده و بازدهی ملموسی نیز به همراه دارد. سامانه مدیریت آموزش کارکنان سازمان ها و ادارات برنامه ای است که از نظر استراتژیک با اهداف کوتاه و بلند مدت کسب و کار همسو بوده و برای رفع نیازهای یادگیری نیروی کار شما طراحی شده است. آیا آماده اید تا ببینیم که چگونه می توانید یک برنامه آموزش نیروی کار ایجاد کنیم که بر نیروی کار و تجارت شما تأثیر مثبتی بگذارد؟ به این منظور می توانید همین امروز با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.