جزئیات کلاس ها

برای ثبت در کلاس زیر اقدام نمایید

دوره فریلنسری

مدرس : ماهرخ ابوسلمان رضوانی

مدت زمان دوره : 7 جلسه

قیمت دوره : 1,100,000 تومان

دوره فریلنسری

 دوره فریلنسری فرصتی باورنکردنی برای کنترل روش کار شما ارائه می دهد. به عنوان یک فریلنسر، شما این آزادی را دارید که از هر کجا و در هر زمان کار کنید. چنین امتیازات جذابی منجر به رشد صنعت فریلنسینگ می شود. اما چگونه می توان به عنوان یک فریلنسر شروع به کار کرد؟ اگر می خواهید اولین قدم را برای تبدیل شدن به یک فریلنسر بردارید اما مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید، در جای درستی هستید. در این مقاله هفت مرحله برای تبدیل شدن به یک فریلنسر در سال 2023 مورد بحث قرار خواهد گرفت.

-پروپوزالی از خدمات خود تهیه کنید
-مخاطب هدف خود را پیدا کنید
-خدمات خود را قیمت گذاری کنید
-با فعالیت های فریلنسری گذشته خود یک رزومه خوب ایجاد کنید
-با مشتری رابطه ایجاد کنید
-به بهبود دادن مهارت های خود ادامه دهید

مشاغل آزاد پرطرفدار

طبق آمار، تعدادی از محبوب ترین مشاغل آزاد در سال 2023 به شرح زیر است:

-توسعه دهنده نرم افزار
-نویسنده
-بازاریاب دیجیتال
-توسعه دهنده وب / موبایل
-طراح گرافیک

نحوه شروع دوره فریلنسری در ۷ مرحله

برای شروع فریلنسری ابتدا از خود بپرسید که چرا می خواهید یک فریلنسر شوید. آیا فریلنسینگ یک جریان برای دستیابی به درآمد بالاتر بوده و فرصتی برای گسترش تجربه کاری است. یا آن را به عنوان جایگزینی برای شغل روزانه خود در نظر می گیرید؟ یا به خاطر آزادی انتخابی که فریلنسینگ به همراه دارد، دوست دارید رئیس خودتان باشید؟

در عصر حاضر، شما تنها با اندکی تلاش بیشتر می توانید تبدیل به فریلنسری موفق شوید. می توانید این پروسه را به عنوان یک پروژه جانبی نیمه وقت در نظر بگیرید یا به عنوان یک شغل تمام وقت روی آن حساب کنید. صرف نظر از رویکردی که دارید، مراحل زیر می تواند شما را در گذر از بسیاری موانعی که فریلنسرهای جدید با آن روبرو می شوند، یاری کنند.

1) تعریفی برای خدمات خود داشته باشید

تبدیل مهارت به خدمات، اولین قدم برای تبدیل شدن به یک فریلنسر است. برای انجام این کار، باید بدانید که چگونه مهارت های شما می توانند پاسخگوی نیازهای مشتریان احتمالی و بالقوه شما باشند. سعی کنید خود را به جای مشتری قرار دهید. آن ها چه مشکلاتی دارند و چگونه می توانند از مهارت های شما برای حل این مشکلات استفاده کنند؟

برای اینکه یک فریلنسر موفق باشید، باید وضعیت مشتری را درک کنید و از نوع کاری که انجام می دهید برای رفع مشکل او استفاده کنید. پاسخ به این سوالات پیش پا افتاده، پایه و اساس نحوه ارائه مهارت هایتان به عنوان خدمات خواهد بود. اکنون زمان آن است که شرح مختصری از کارتان داشته باشید تا بتوانید خدمات فریلنسری خود را به شرکت ها ارائه داده و کسب درآمد کنید. سعی کنید به طور خلاصه توضیح دهید که چه کاری می توانید انجام دهید، چگونه و به چه روش هایی آن را انجام می دهید و برای چه نوع کسب و کار یا مشتری هایی ارائه خدمات دارید.  

2) مخاطب هدف خود را پیدا کنید

اکنون که خدماتی برای ارائه دارید، باید مخاطب هدفتان را پیدا کنید. با شناسایی مشتریانی که برای خدمات شما مناسب هستند، شروع کنید. آیا این مشتریان مشکل مشترک و ویژگی های مشترکی دارند؟ آیا آن ها در یک صنعت و حوزه خاصی فعالیت می کنند؟

به عنوان یک فریلنسر جدید، صرفاً بهترین بودن در کارتان کافی نیست. برای کسب در آمد، نیاز پیدا خواهید کرد که توسط مشتریان دیده شوید. بسیار مهم است که خدماتتان را در مقابل دیده های مشتریان بالقوه تان قرار دهید تا بتوانند در مورد خدمات شما کسب اطلاع کنند و در نهایت شما را از میان خیل عظیم افراد با تجربه و با مهارت برگزینند. شما باید نقش فعالی در یافتن مشتریان بالقوه داشته باشید. برای فریلنسرها، سه راه برای جذب مشتری وجود دارد:

-پلتفرم های آگهی فریلنسری و وب سایت های مربوط به آن
- استفاده از ارتباطات و شبکه های موجود
-بازاریابی، تبلیغات و اطلاع رسانی از طریق رسانه های اجتماعی.
دریافت این نکته که کدام یک از این گزینه ها برای شما می تواند بهترین باشد، کلید پیدا کردن مشتریان مرتبط با خدمات و تخصص شما است. 

3) خدمات خود را قیمت گذاری کنید

هنگامی که خدمات و بازار هدف خود را به طور واضح تعریف کردید، زمان آن فرا رسیده که برای خدمات خود تعیینقیمت انجام دهید. ساده ترین راه برای تعیین قیمت خدمات،بررسی کردن رقبای تان در بازار کار است. ببینید آن ها برای خدمات فریلنسینگ مشابه خود، چه هزینه ای دریافت می کنند؟ و آیا از چه نرخ ساعتی یا هزینه ثابت برای هر پروژه استفاده می کنند؟

در واقعیت، هیچ فرمول کاملی برای قیمت گذاری خدمات فریلنسر شما وجود ندارد. بسیاری از متغیرها می توانند بر مبلغی که مشتریان مایل به پرداخت هستند تأثیر بگذارند، از جمله:

-تجربه
-صنعت
-مدت زمان پروژه
-پیچیدگی پروژه
-موقعیت جغرافیایی مشتری
-سرعت در تحویل

خوشبختانه، «کارآسان» دارای منابع مفیدی است که به شما کمک می کند تا در نحوه قیمت گذاری خدمات فریلنسری خود به نتیجه گیری برسید. اجازه ندهید عدم اطمینان در مورد قیمت گذاری ها شما را از اجرای طرح تجاری تان باز دارد. وقتی مدیر کسب و کار خود هستید نرخ های شما دائمی نبوده و همیشه این امکان را دارید که در آینده  آن ها را از نو تغییر دهید. با قیمتی شروع کنید که با آن احساس راحتی می کنید و سعی کنید زیاده از حد به آن فکر نکنید.

4) با کارهای فریلنسری گذشته خود یک نمونه کار و رزومه کامل ایجاد کنید

ایجاد یک نمونه کاری قوی که گویای مهارت های شما باشد، گامی پر اهمیت برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق است. به عنوان یک فریلنسر، پورتفولیوی شما با به نمایش گذاشتن دستاوردها و پروژه های پیشین، کیفیت کار را تعیین می کند. این فرصت مغتنمی برای شماست تا به مشتریان خود ارزش تخصص و مهارت هایتان را نشان دهید.

دقت داشته باشید که نمونه کار شما باید بهترین کارهایتان را تجسم بخشند. هر قطعه در پورتفولیوی شما باید تصویر واضحی از نحه مشارکت شما در کار و اینکه آن پروژه چگونه برای مشتری سودمند واقع شده است را ترسیم کند. برخی از مواردی که یک نمونه کار قوی می تواند شامل شود عبارت است از: مطالعات موردی، توصیفات، نتایج مبتنی بر داده، تصاویر، نمودارها، نمونه های کار، و ماکت ها. دریافت مجوز از مشتریان قبلی پیش از گنجاندن مواد پروژه آن ها در نمونه کارها بسیار مهم است.

5) یک پروپوزال خوب ارائه دهید

پس از گذراندن دوره فریلنسری ، اولین پروژه شما باید با تجربه کاری و توانایی های شما مطابقت داشته باشد. وقتی پروژه ای را پیدا کردید که مطمئن هستید می توانید خدمات عالی برای آن ارائه دهید، وقت آن است که یک پروپوزال ارائه داده و اولین مشتریان خود را به دست آورید.

پروپوزال مناسب می تواند به معنای تفاوت بین تضمین شغل و عدم آن باشد، بنابراین کیفیت پروپوزال بسیار اهمیت دارد.

به طور خلاصه، یک پروپوزال مناسب باید امکان کسب درآمد برای توانایی های شما را فراهم آورد. باید نیازهای شرکت را مشخص کند، و نشان دهد که شما و مهارتهایتان چگونه می توانید به موفقیت آن ها کمک کنید. همچنین، مدارک مربوط به صلاحیت شما را ارائه دهد. در نهایت، سعی کنید حرفه ای و دوستانه باقی بمانید.

ایجاد یک الگو می تواند به شما در سازماندهی پروپوزال کمک کند؛ اما موفق ترین فریلنسرها هر پروپوزال را برای مشتری و پروژه خاصی تنظیم می کنند. استفاده از این زمان و تلاش اضافی، صداقت، اشتیاق و حرفه ای بودن شما را نشان می دهد. 

6) با مشتری خود رابطه ایجاد کنید

در دوره فریلنسری ایجاد یک رابطه کاری مثبت با مشتریان ضروری است. فریلنسرهای موفق به جای اینکه کار را یک معامله فرض کنند، با مشتریان ارتباط برقرار می کنند. ایجاد یک مشارکت بلندمدت می تواند منجر به ارجاع مجدد و حتی معرفی مشتری و شرکت ها به یکیگر شود. در ادامه چند نکته کلیدی وجود دارد که باید هنگام ایجاد رابطه با مشتریان خود به خاطر بسپارید:

-انجام کار به نحو احسن: انجام و تحویل کار با کیفیت بالا برای کسب رضایت مشتری ضروری است. برای اینکه فرصتی برای ایجاد یک رابطه بلندمدت با مشتری داشته باشید.
-ارتباط با مشتری: ارتباط موثر با مشتری، یک رابطه تجاری قوی تر ایجاد می کند و مشتریان را تشویق می کند تا برای پروژه های آینده با شما همکاری کنند.
-ایجاد اعتماد از طریق ثبات و مداومت: با تکمیل به موقع کار خود و ارائه دقیق خدمات، می توانید اعتماد ایجاد کنید و نشان دهید که مشتری شما می تواند در پروژه های آینده نیز روی شما حساب کند.

7) به بهبود مهارت های خود ادامه دهید

فریلنسرها برای خدمات و مهارت هایی که به مشتریان خود ارائه می دهند استخدام می شوند. در نتیجه، باید مهارت های خود را به طور مداوم بهبود بخشند، با تغییرات سازگار شوند و دانش خود را گسترش دهند. همگامی با روندهای فعلی نیز برای ارائه بالاترین سطح خدمات به مشتریان ضروری است. منابع یادگیری آنلاین مانند Udemy، LinkedIn Learning، Coursera، و حتی YouTube نقطه شروعی عالی برای اطمینان از این که مهارت های شما همیشه به روز هستند می باشد.

دوره فریلنسری «کارآسان»

آیا برای شروع دوره فریلنسری در سال 2023 آماده اید؟ این تصمیم به شما بستگی دارد. به عنوان یک فریلنسر، کنترل را در دست دارید و می توانید برای کسب و کار خود تصمیم بگیرید. با دنبال کردن هفت مرحله در این مقاله، می توانید به یک فریلنسر حرفه ای و موفق تبدیل شوید. در مرحله برنامه ریزی گیر نکنید. همین حالا اقدام کنید!

اگر قبلا ثبت نام شده اید؟
وارد شوید

سرفصل‌های دوره